Pin It
31/10 2018

Витамин А и Витамин Е – най-полезните женски витамини

Жените трябва редовно да използват витамин А и витамин Е, не само за да запазят своята красота, но и да се погрижат за здравето си


ВИТАМИН Е

Този витамин е наречен витамин на женската привлекателност,
сексуалност – това не е случайно. Той е основата за изграждането на женските полови хормони, влияе на съзряването на яйцеклетките и за овулацията. А колкото повече естрогени произвежда една жена, толкова по-дълго остава млада и красива.

Освен това витамин Е се бори с вредния холестерин, изчиства съдовете, като по този начин предотвратява възникването на атеросклероза. Той неутрализира активността на свободните радикали, предотвратява образуването на ракови клетки, стимулира регенерацията на тъканите след увреждания. Неслучайно витамин Е е любим на козметолозите: подобрява циркулацията на кръвта в клетките на дермата и задържа влагата в нея, като по този начин забавя процеса на стареене.

Витамин Е се съдържа в много растителни хранителни продукти. Той е мастноразтворим и обича маслодайните култури – маслини, слънчоглед, лен. Може да се открие в пшеничените кълнове, зелените зеленчуци, млечните продукти, яйцата и маслото. Витамин Е съдържат прасковите, мантото, доматите и много други плодове.

ВИТАМИН А

Витамин А, или ретинол, е просто незаменим за здравето на кожата. Способства за обновяването на слизестите обвивки и поддържа оптималната им влажност. Ретинолът спомага за бързото зарастване на раните и възстановяването на кожата. С витамин А се лекуват много кожни заболявания, добавят го в козметични средства, тъй като оказва подмладяващо действие на кожата, обновява клетките на епидермиса, подобрява синтеза на ценния колаген в тъканите, прави дермата гладка и еластична.

Най-често витамин А се среща в средства с лифтинг-ефект – кремове, пилинги…

Ретинолът участва също във формирането на цветното и здрачното виждане, като влиза в състава на зрителните пигменти и клетките на ретината. При недостиг на витамина в храненето може да намалее остротата на зрението.

Витамин А е мастно-разтворим и се съдържа в продуктите с маслена и мастна основа – рибено масло, краве масло, яйца, месо. Освен това е наличен в растителните храни с оранжев и жълт цвят под формата на проретинол, който се активизира в организма при съчетание с мазнини. Затова богатите на проретинол моркови, тиква, чушки и зелен лук са по-полезни с масло или сметана.

Добавете коментар