Pin It
06/06 2018

Вегетарианската диета е в състояние да защитава здравето на сърцето

Състоянието на сърцето зависи не само от нашата възраст и генетични фактори. От значение е и това, с което се храним. Важно е и движението, както и почивката

сърцето
Сърцето трудно преживява стреса, но още по-лошо е за него онова, с което се храним, докато сме спокойни.

Все повече и повече хора, по една или друга причина, се придържат към вегетарианските принципи на хранене. Последните проучвания показват, че отказването от месо може значително да намали риска от развитие на диабет тип 2, затлъстяване и дори да спести някои видове рак. Учените от Съединените щати установиха, че вегетарианската диета може да предотврати развитието на сериозни сърдечно-съдови заболявания, според Medical News Today.

Специалистите са анализирали данните от разнообразни изследвания, посветени на вегетарианското хранене. Оказа се, че хората, чиято диета се основава на растителни храни, са с 34% по-малко вероятно да страдат от хипертония. Тежестта на симптомите на атеросклероза при вегетарианците е по-ниска с 91%. И още – рискът от смърт от сърдечно-съдови заболявания – 40% по-ниска (в сравнение с тези, които предпочитат месо).

Освен това при вегетарианците нивото на липопротеините с ниска плътност – „лош“ холестерол – е много ниско. Учените подчертават: за постигането на тези положителни резултати не е задължително напълно да се откажете от месото, достатъчно е просто да се намали количеството му в храната.

За да продължим темата за вегетарианството, и ползите от него, е добре да припомним, че някои от храните, включени в постно меню всъщност са доста мазни

Соевите алтернативи на природните продукти придобиват популярност. Смята се, че те са по-здравословни от традиционните хранителни опции. Но в крайна сметка, заместителите на соята могат да нанесат повече вреда, отколкото полза, казва The Deccan Chronicle. Изследователите са установили: вегетарианския пушен бекон, направен от соя, който може да се намери в най-популярните вериги супермаркети, съдържа 309 калории на 100 грама. А в обикновения бекон има само 233 калории на 100 грама.

Диетолозите съветват да се обърне внимание не само на името, но и на състава на продуктите. Всяка преработена храна може да съдържа твърде много мазнини, захар или сол.

Добавете коментар