Pin It
17/09 2015

Умерените тренировки са безопасни по време на месечното неразположение

Много жени редовно тренират във фитнес залата или тичат на открито, за да поддържат добра физическа форма

неразположение
Но по време на месечното си неразположение предпочитат да пропуснат тренировката. Физиотерапевти, гинеколози и психолози се обединяват около мнението, че умереното натоварване не задълбочава обичайната симптоматика – болка в областта на корема, крампи, задържане на вода, обща отпадналост.

Специалистите дори твърдят, че физическата активност действа благотворно. По време на тренировка се потиска отделянето на простагландини – хормоноподобни вещества, които свиват кръвоносните съдове и забавят кръвотока към матката, предизвиквайки болка. Освен това се стимулира отделянето на ендорфини, известни като хормоните на щастието. Те намаляват болката, подобряват настроението и тонуса на цялото тяло. Излишната вода в организма се извежда чрез увеличеното потене, което се подпомага при спортуване.

Редица проучвания потвърждават и обратната зависимост – менструацията не се отразява негативно на спортната форма. Изследване на Университета в Аделаида, Австралия, установява, че тренировките имат различен ефект в периода на един месечен цикъл. Група доброволки тренирали с еднаква интензивност. През първата половина на цикъла – до овулацията, изпълнението на упражненията изисквало по-голямо усилие. През втората не само било по-лесно, но се изгаряли и повече калории.

Не пропускайте тренировките след овулацията и ще постигнете по-добри резултати, твърдят експертите. По време на менструация може да избягвате клякания, навеждания и упражнения за коремната стена.

Добавете коментар