Много жени редовно тренират във фитнес залата или тичат на открито, за да поддържат добра физическа форма

Но по време на месечното си неразположение предпочитат да пропуснат тренировката. Физиотерапевти, гинеколози и психолози се обединяват около мнението, че умереното натоварване не задълбочава обичайната симптоматика – болка в областта на корема, крампи, задържане на вода, обща отпадналост.

Специалистите дори твърдят, че физическата активност действа благотворно. По време на тренировка се потиска отделянето на простагландини – хормоноподобни вещества, които свиват кръвоносните съдове и забавят кръвотока към матката, предизвиквайки болка. Освен това се стимулира отделянето на ендорфини, известни като хормоните на щастието. Те намаляват болката, подобряват настроението и тонуса на цялото тяло. Излишната вода в организма се извежда чрез увеличеното потене, което се подпомага при спортуване.

неразположение

Редица проучвания потвърждават и обратната зависимост – менструацията не се отразява негативно на спортната форма. Изследване на Университета в Аделаида, Австралия, установява, че тренировките имат различен ефект в периода на един месечен цикъл. Група доброволки тренирали с еднаква интензивност. През първата половина на цикъла – до овулацията, изпълнението на упражненията изисквало по-голямо усилие. През втората не само било по-лесно, но се изгаряли и повече калории.

Не пропускайте тренировките след овулацията и ще постигнете по-добри резултати, твърдят експертите. По време на менструация може да избягвате клякания, навеждания и упражнения за коремната стена.