Pin It
07/10 2015

Съвети за хранене и готвене от Владимир Мутаров

В интервю за „Рецепти за здраве“ известният диетолог дава някои съвети за хранене и готвене през есенния сезон

патладжан

Как да ядем патладжана?

Пълнен с кайма е в празничен стил и е добре да не се поднася всеки ден. Най-много го харесвам на кьопоолу и така го правя най-често. Когато патладжанът е изпечен, изкиснат и готов да се разбие, може да се сложи в блендер или да се намачка с вилица, да се добави печена червена или зелена чушка. Вместо с олио или зехтин може да се овкусява със смляно кашу или със слънчогледови семки. Добавете лимон, чесън, магданоз, копър – става страхотно.

Гроздето вече е модерно да се включва в салати. Полезно ли е така?

Може да го ядем прясно или да го изсушим на стафиди. Към комбинацията плодове и зеленчуци трябва да се подходи внимателно, защото те са склонни към ферментация в организма. Ака направим салата с грозде, може да сложим и малко джинджифил. Към смутитата е добре да добавим само няколко зърна за вкус, да не използваме големи количества, за да няма ферментация. Иначе отново трябва да добавим джинджифил. Ако салатата е със синьо сирене, трябва да кажем, че комбинацията сирена и плодове отново не е добра. Киселото мляко обаче се съчетава чудесно с плодове и зеленчуци. Най-добре е гроздето като другите плодове да се яде сутрин на гладно.

Сладките картофи не са характерни за България, но полезни ли са?

Пил съм сок от тях. В тези картофи има повече нишесте. Полезни са за жените, защото увеличават женските полови хормони, както правят соята и грейпфрутът. Може да се консумират на салата, на супа, да се сготвят на пара или да се изпекат.

Добавете коментар