Pin It
05/06 2018

Храна за мозъка – как да засилите мисълта и паметта?

Храна за мозъка е нужна не само на хората, които се занимават с интелектуален труд. Подходящите храни за мозъка са особено необходими и на децата

мозъкаХрана за мозъка – как да дадем необходимата сила на нашата мисъл?

Идват кандидатстудентски и всякакъв друг вид изпити в края на учебната година. Затова е добре да сервирате на сина или дъщеря си храни, които засилват работоспособността на мозъка и паметта. Най-важно е да са богати на желязо, защото този микроелемент влиза в състава на хемоглобина, участва в транспорта на кислород чрез кръвта от белия дроб до всички тъкани.

Храните с най-високо съдържание на желязо са дроб, бъбреци, език. Но детето ви вероятно ще отхвърли тези карантии в чинията с категоричното „Отврат“. Коприва, лапад, спанак подобряват усвояването на ценния микроелемент, но може и те да предизвикат мръщене.

Не е желателно точно сега да изнервяте наследника, затова опитайте да го храните със зелени салати, зеле, леща, боб, грах, гъби, орехи, сусам. Сервирайте често риба. Естествено, безотказно ще бъде посрещан шоколадът, сигурно ще го изкушите и с тиквени семки.

Още по-добре ще се отрази на детето всеки ден да намира време за физическа активност – ако не за спорт, поне за разходка на открито. Изследване на американски учени сред студенти показва, че най-високи резултати имат тези, които са с най-високи нива на желязо в кръвта и в най-добра физическата форма, понеже спортуват.

Добавете коментар