Pin It
25/12 2017

Сушените плодове са по-полезни и вкусни от сладкишите!

Сушените плодове са природен витаминно-минерален комплекс, богат източник на витамини, необходими за балансирана диета

сушените плодове
Въпреки високата калорийност сушените плодове са полезни, тъй като за разлика от сладкишите съдържа минимум захароза. Експертите представят няколко безспорни причини да обикнете сушените плодове.

ПОЛЗА ЗА ХРАНОСМИЛАНЕТО

Всички сушени плодове ускоряват обмяната на веществата. Те са идеален продукт за всички, които се грижат за теглото си. Изчистването на червата и регулиране на храносмилането са отличителните особености

Лидер в тази област са сушените сливи. Препоръчват се на всички, които страдат от забавен метаболизъм и проблеми със стомаха. Бъдете внимателни обаче, тъй като в големи количества действат като слабително средство.

ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ

Ако знаете, че в менюто ви не достигат витамини и минерали, обезателно добавете сушени плодове – природни мултивитамини. В процеса на изсушаване полезните им елементи не страдат и всеки плод запазва уникалните си свойства.

Така например сладките кайсии, сушените ябълки и круши са богат източник на желязо, калий, витамините А и С. А в екзотичното манго се съдържа цял комплекс от витамини и антиоксиданти, способстващи за подобряване състоянието на косата и кожата.

ИАЕАЛНО ПОХАПВАНЕ МЕЖДУ ХРАНЕНИЯТА

Важно е при сушените плодове да се спазва мярка, тъй като калориите при тях са неколкократно повишени (например 100 г прясно грозде ще ви „струват“ само 70 килокалории, а в сушеното те са вече 300).

Не всичко е така плашещо, ако го погледнем от друг ъгъл: в умерени количества сушените плодове са отлично похапване между храненията.

Препоръчваме фурмите: те са по-добри от всякакви снаксове и чипсове и насищат организма с енергия, като увеличават и работоспособността.

Добавете коментар