Плодов сок е по-добре да се пие след хранене, и по възможност след като денят е започнал


Както отбелязва The Daily Mail, експерти в Принстънския университет не препоръчват да се пие сок на празен стомах (например за закуска).

Това претоварва храносмилателната система и може да наруши баланса на микрофлората в стомашно-чревния тракт. В сока има много фруктоза. Тя бързо стига до тънките черва след хранене.

И след дълъг период, през който не се приема храна (например сутрин) тялото не може да преработи голямо количество фруктоза. Следователно, той се изхвърля в дебелото черво. Там фруктозата влиза в контакт с полезните бактерии, но те не са адаптирани към захарната обработка. Поради тази причина учените препоръчват да се ядат храни, богати на захар, след основно хранене и с умереност.

Общоприето е, че само черният дроб участва в преработката на захар. Но наблюденията казват: повече от 90% от фруктозата се обработва в тънките черва. Ако фруктозата се консумира след основното хранене, тънкото черво се справя по-добре със задачата да я обработва. И това спестява микрофлората от възможни негативни последици.

И още: експертите препоръчват да се пие черешов сок след тренировка.

Изследване, проведено неотдавна показа, че черешният сок значително облекчава болката в мускулите и намалява нивото на възпаление. Така че, черешовият сок спомогна за възстановяване на спортистите след тренировка. Според експерти, тайната е в антоцианините – растителните пигменти, съдържащи се в сока.