Това са най-актуалните тенденции за тренировки и активно движение през Новата година


Американският колеж по спортна медицина в края на всяка година провежда допитване до професионалисти във фитнеса и здравословното хранене, за да определи 20-те водещи тенденции за следващите месеци. Повече от 4000 специалисти от над 30 страни казват, че през 2018 г. ще са най-ефективни следните тренировки.

1. Високо интензивна интервална тренировка

Това са кратки интервали с голямо натоварване, редувани с малки почивки. Продължителността на една програма е 30 минути. Ефектът е наистина впечатляващ, но и травматичността е висока. Този фитнес изисква сериозна предварителна подготовка.

2. Групови занимания

Инструкторите обучават, настояват и мотивират участниците в програма, специално разработена за конкретната група (повече от 5 участника, иначе се смята за персонална тренировка). Тези тренировки приличат на добрата стара аеробика във всичките й разновидности.

3. Преносими технологии

Получили популярност преди няколко години, те непрекъснато се попълват с нови и нови изобретения: фитнес трекери, умни часовници, датчици за сърдечния ритъм, GPS-навигатори и
смарт приложения за отчитане на активността на потребителя. Основното им предимство е непрекъснатото подръчкване за повече активност.

4. Упражнения с преодоляване на собственото тегло

След бума на заниманията на тренажори сега стават все по-популярни простичките коремни преси, клекове и напади, при които няма нужда от скъпо оборудване. А разработването на нови и нови техни варианти повишава ефективността на тренировките у дома в хола.

5. Силови тренировки

Тяхната популярност не намалява заради култа по мускулестите тела. А релеф се постига само със силова работа със свободни тежести.

6. Йога

Вариантите й са много, но общото е достъпността на тренировките за хора на всяка възраст, с различна физическа подготовка и-здравословно състояние. Когато заниманията се водят от професионалисти, чувствително се подобрява не само външният вид, но и физическото и ментално състояние.

7. Персонални тренировки

И у нас работата по индивидуална програма с инструктор става все по-популярна. Предимства са непрекъснатият контрол, личното отношение и поетапните корекции на упражненията спрямо постигнатите резултати. Единственият недостатък е високата цена.

8. Програми за хора от третата възраст

Днешните пенсионери не са като вчерашните. Неслучайно във все повече салони има специализирани групи за тях, правят се и конкретни програми за тренировките им. Те съвсем малко се различават като натоварване от останалите. За облекчение се говори вече при възраст над 80.

9. Функционален фитнес

Това са силови тренировки в съчетание с упражнения за развиване на баланс, координация, сила, мощ и издръжливост. Смята се, че те помагат на хората да се изправят пред предизвикателствата на всекидневието, защото възпроизвеждат натоварването им от живота. Подходящи са за работа у дома.

10. Натоварване за отслабване

Този вид тренировки отиват все по-назад в класацията (през 2012-а бяха четвърти), защото все повече хора избират фитнеса за здраве и тонус, а не за сваляне на килограми. Но си остава актуално правилото, че най-добрият начин за отслабване е правилен хранителен режим и подходящи тренировки. При тях превес има аеробното натоварване, защото то изгаря излишните мазнини. А силовите са насочени към конкретни зони от тялото, които са проблемни при определения човек.