Pin It
23/12 2017

Кои са витамините, полезни за жени, и кои – за мъже?

Витамините са полезни за всеки човек. и особено за малките деца. Но, има такива, които са по-полезни за жените, отколкото за мъжете

витамините
Има „полов признак“ при витамините. Някои са особено важни за женския организъм, а други – за мъжкия.

Витамин Е

Жените са по-предразположени към алергии и автоимунни заболявания. За тях е особено ценен витамин Е, който регулира функцията на имунната система и успокоява хиперсензитивната й реакция. Той е мощен антиоксидант и помага за запазване доброто състояние на кожата – забавя процесите на стареене. Витамин Е оказва положителен ефект при заболявания на гърдите. Съдържа се в растителното масло, пшеничния зародиш, ядките и авокадото.

Витамини ВЗ, В6, В9 и В12

Витамините от група В осигуряват енергия, укрепват нервната система, участват в обменните помагат за адаптирането към високите умствени и физически натоварвания. В големи количества витамини от групата В се съдържат в рибата, пълнозърнестия хляб, орехите, млякото, авокадото, фурмите. Особено важен е В9 – фолиева киселина. По време на бременност той подпомага правилното развитие на гръбначния стълб и мозъка на плода. Освен това фолиевата киселина е необходима за нормалното образуване на червени кръвни телца и предпазва от анемия. Нейни източници са бобовите храни, черният дроб, аспержите и спанака. Витамин РР, известен също като ВЗ и ниацин, спомага за правилното функциониране на нервната система и мускулатурата по време на бременността. Той е важен за поддържането на здрава кожа и лекува обриви. Има съществено значение за работата на храносмилателната и нервната системи. Най-богатите източници на витамин ВЗ са черен дроб, риба, морски дарове, бобови и зърнени храни, банани, праскови, диня, киви, пъпеш.

Витамин А

Той стимулира изработването на колаген, прави кожата стегната и еластична. Ретинолът -другото име на витамин А, е необходим също за доброто зрение. Съдържа се в млякото, черния дроб, яйчения жълтък, зехтина и твърдите сирена. Плодовете и зеленчуците с червен и оранжев цвят – моркови, чушки, кайсии, тиква, са богати на бетакаротин, който в организма се преобразува във витамин А.

Добавете коментар