Всеки ден трябва да се приема растително олио, в чист вид. Но, кое да изберем, и кое от маслата е най-полезно?


Ако приемате кокосово масло всеки ден в продължение на четири седмици, можете да намалите личния риск от сърдечни заболявания и инсулт, се казва в ново проучване в университета в Кеймбридж. Както бе отбелязано в The Deccan Chronicle, проведено е проучване, включващо 94 доброволци на възраст 50-75 години. В началото на проучването никой не е имал сърдечни заболявания или диабет.

Доброволците са разделени на три групи и са помолени да консумират дневно в продължение на четири седмици 50 грама (около три супени лъжици) кокосово масло, зехтин или несолтово масло. Експертите искаха да проверят как потреблението на тези мазнини ще повлияе на нивото на холестерола при доброволците.

Оказа се, че доброволците, които консумират изброените масла средно показват 10% увеличение на липопротеините с ниска плътност („лош холестерол“). В групата, използваща маслиново масло, има леко понижение в индексите на липопротеините с ниска плътност и 5% увеличение на нивото на липопротеините с висока плътност („полезен холестерол“). Но в групата на хората, които консумират кокосово масло, има най-значително увеличение в концентрацията на липопротеини с висока плътност (средно 15% скок). Маслото от кокос не доведе до изразен положителен ефект.

Трябва да се знае още, че учените откриха истинското лице на много предполагаеми полезни продукти. При сушените плодове има високата захар. Например, в шепа стафиди се съдържа около четири супени лъжици чиста захар. И това може да доведе до увеличаване на теглото и образуване на кариес. Въпреки това, много родители активно дават стафиди на децата, вярвайки, че това е отличен източник на витамини.