Pin It
19/12 2017

Как да се храним по време на празниците, без да трупаме килограми?

По-време на празниците се трупат не само излишни килограми, но и стрес от това, че ще напълнеем. Едното неминуемо води до другото


По време на празниците решаваме, че ще се храним без ограничения – само няколко дни. в повечето случаи, това е грешно решение. Решение, за което след това плащаме скъпо.

Новогодишните празници могат да поставят кръст на диета или да принудят човек да прекалява, което след това ще доведе до здравословни проблеми. Но, според експерти, е възможно да се възползваме от традиционната празнична трапеза, без да нанесем много вреда на здравето. Служители от Сибирския държавен медицински университет (SibGMU) съветват леко да променим рецептата за олиото, с което овкусяваме салатата, пише РИА Новости.

Те предлагат да не слагаме осолени, кисели краставички в руската салата. Въпреки че такива краставици не са толкова висококалорични те са опасни заради високото съдържание на сол. И солта, както е известно, повишава кръвното налягане и провокира подуване. Освен това, като всеки друг осолен и пикантен продукт, те са пряк пък към прекомерен апетит, аргументират се държавните специалисти по хранене.

Що се отнася до майонезата, която очевидно не е свързана с полезни продукти, диетолозите позволяват използването й. Те обаче казват да разчитаме на майонеза, приготвена вкъщи. И вместо салам (източник на сол и транс мазнини) или други преработени месни продукти, по-добре е да добавите варено месо (пуйка, пилешки гърди). По този начин традиционната руска салата ще стане хем по-лека, хем по-здравословна.

Подобни ограничения могат да бъдат въведени за почти всички блюда, които се поднасят по време на празниците. Достатъчно е да заменим нездравословните продукти със здравословни.

Добавете коментар