Л-карнитин е аминокиселина, която основно се получава от храната. Доставят я месо и млечни продукти

Най-много Л-карнитин се съдържа в червената риба, в карантията, в червеното месо. Но при термична обработка значителна част от веществото се разгражда и не се усвоява. Растителните източници са ограничени: в малки дози се съдържа в пшеничните и люцерновите кълнове, в авокадото и соята.

А Л-карнитин действа като основен стимулатор на метаболизма. Има до-
минираща роля в енергийната обмяна: без него мазнините не се разграждат. С изследване е доказано, че значително активизира физическите и умствените функции на човек. Подобрява настроението и повишава тонуса. Има де-токсикиращи свойства, засилва устойчивостта срещу стрес.

Аминокиселината гарантира и ефективността на тренировките, като увеличава издръжливостта и стимулира изграждането на мускулите.

Л-карнитинът играе съществена роля и в процеса на отслабване. Но средно с храната възрастен човек може да получи 60-180 мг, а вегетарианците дори още по-малко. Това е причината срещу приемането на тази добавка да не възразява никой лекар. Диетолозите препоръчват да се пие непосредствено преди тренировка, защото така се черпи енергия от мастните запаси в организма и се осигурява енергия. Дозата е не по-малко от 1200 мг на ден. Приемат се половин час преди заниманието. То трябва да продължи минимум 25-30 минути и да е основно аеробно.